|
Dobrý deň, ste neprihlásený, prihláste sa | ![]() |
alebo zaregistrujte sa ako firma , občan |
|
|||||||||
|
1.1. Tieto veobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Erik Beňko AREZ, IČO: 37269402, so sídlom 990 01 Vežký Krtí, Tučekova 207/85 zapísaný v ivnostenskom registri Okresného úradu Vežký Krtí, 610 4131 (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Potová adresa: Erik Beňko AREZ, Tučekova 207/85, 990 01 Vežký Krtí,
Číslo účtu pre bezhotovostné platby: SK9783 3000 0000 2501200480
Telefón: +421 915 958 088
E-mail: livolo@livolovypinace.sk
Inpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Tel. č.: 048/ 4124 969, 048/ 4124 969
E-mail: bb@soi.sk
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, e kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, e súhlasí s tým, e tieto veobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzahova na vetky kúpne zmluvy, uzavreté na akejkožvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na vetky vzahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
1.3. Veobecné obchodné podmienky sú neoddelitežnou súčasou kúpnej zmluvy. V prípade, e predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odliné od veobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred veobecnými obchodnými podmienkami.
1.4. Zoznam tovaru na akejkožvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bene dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamitú dostupnos vetkých uvedených tovarov. Dostupnos tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy kupujúceho zaslaného predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len "objednávka").
2.2. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je telefonické alebo e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru poadovaného kupujúcim označené ako "potvrdenie objednávky". Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré obdríte na Vau e-mailovú adresu ihneď po odoslaní Vaej objednávky, sa nepovauje za záväzné akceptovanie objednávky. Na Vau e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané vetky ďalie informácie ohžadom Vaej objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a pecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných sluieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má by tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.) prípadne iné údaje.
1.4. Kupujúci môe doruči prostredníctvom elektronickej poty alebo telefonicky predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky predávajúcemu oznámenie, e objednávku ruí. Kupujúci je povinný v oznámení o zruení objednávky uvies meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zruenia objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu iadne poplatky súvisiace so zruením objednávky. V prípade, e kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu, alebo jej čas v čase do zruenia objednávky, predávajúci vráti u zaplatenú kúpnu cenu alebo jej čas v lehote 7 dní od zruenia objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho, pokiaž si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
doda na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom mnostve, kvalite a termíne a zabali ho alebo vybavi na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
zabezpeči, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR
odovzda kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe vetky doklady potrebné na prevzatie a uívanie tovaru a ďalie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad)
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má právo stornova objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný doda tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaž sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote 15 dní na ním určený účet, pokiaž sa s predávajúcim nedohodne inak.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
prevzia zakúpený alebo objednaný tovar,
zaplati predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
nepokodzova dobré obchodné meno predávajúceho,
potvrdi v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby a pečiatkou, ak je tá dostupná
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v mnostve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Tovar je predávaný podža vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
5.2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splni a tovar doda kupujúcemu v lehote do 3 pracovných dní od dodania tovaru dodávatežom alebo výrobcom tovaru predávajúcemu.
5.3. Kupujúci je povinný prevzia tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omekaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺi lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii objednávky alebo jednostranne predĺenej predávajúcim, je predávajúci oprávnený účtova kupujúcemu skladné vo výke 20,00 za kadý deň uskladnenia tovaru. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevzia, je predávajúci oprávnený odstúpi od kúpnej zmluvy a preda tovar tretej osobe. Po predaní dohodnutého tovaru tretej osobe sa záloha za dohodnutý tovar zaplatená kupujúcim započíta v celej výke na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplati predávajúcemu.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzva kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.
5.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevzia tovar osobne alebo zabezpeči, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísa protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predloi predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakova z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, vetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné vo výke uvedenej v bode 2 tohto článku týchto veobecných obchodných podmienok. Tovar sa povauje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolova zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, e kupujúci zistí, e tovar alebo obal tovaru je mechanicky pokodený, je povinný túto skutočnos oznámi dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolova stav tovaru. V prípade zistenia pokodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotovi záznam o rozsahu a povahe pokodenia tovaru, ktorého správnos potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môe následne predávajúci poskytnú odstránenie vady tovaru, zžavu na tovar alebo v prípade neodstránitežných vád tovaru doda kupujúcemu nový tovar.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok odstúpi od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vráti kupujúcemu u zaplatenú čas kúpnej ceny v lehote 15 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
5.10. Kupujúci ku kadej zásielke obdrí faktúru e-mailom. Tam kde je nutný záručný list, dostane ho v balení.
5.11. Spôsoby platieb: V hotovosti pri prevzatí tovaru alebo prevodom na účet.
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplati predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podža cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") formou hotovostnej platby v určenej prevádzkarni predávajúceho, dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej potové sluby alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.
6.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny cien od výrobcov alebo dodávatežov tovaru.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa povauje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplati predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podža kúpnej zmluvy, najneskôr vak pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpi od kúpnej zmluvy a poadova vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.6. V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy pred zaplatením celej kúpnej ceny, zmluvné strany sa dohodli, e zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výke na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplati predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.7. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, zmluvné strany sa dohodli, e predávajúci je oprávnený odstúpi od kúpnej zmluvy a zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výke na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplati predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.8. Náklady spojené s montáou a vynákou nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a predávajúci tieto sluby nie je povinný kupujúcemu poskytnú.
6.9. Vetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaž pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva kody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru a úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo kody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umoní naklada s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednos za vady, záruka, reklamácie)
8.1. BEZPEČNOSTNÁ POISTKA vetky záručné reklamácie, kde sa závada prejaví do 30 dní od prevzatia tovaru rieime výmenou tovaru za nový kus. Pokiaž tovar nie je v daný moment na sklade, bude Vám v najkratom monom termíne objednaný alebo Vám umoníme výber iného tovaru v rovnakej hodnote. Pre urýchlenie rieenia reklamácie výmenou za nový kus do 30 dní od zakúpenia, musí by reklamovaný tovar vrátený kompletný (tzn. vrátane vetkého prísluenstva, manuálov, a pod..). Garancia výmeny sa nevzahuje na mechanicky pokodený tovar. Ponúkame Vám monos vrátenia nepouitého tovaru podža zákonom stanovenej lehoty 14 dní. Tovar vak musí by v originálnom obale, nepouívaný a kompletný. V prípade záujmu o vrátenie pouitého tovaru ponúkame na vrátenie čiastku zodpovedajúcu hodnote pouitého tovaru. Zákazník, ktorý nakupuje tovar v rámci svojej obchodnej činnosti a tento tovar nie je určený k ďaliemu predaju, môe odstúpi od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Vyuitie lehoty na vrátenie tovaru nie je moné pri výrobkoch, ktoré zákazník získal v reklamačnom konaní (výmena za nový kus).
8.2. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatni u predávajúceho podža platného reklamačného poriadku.Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu, resp. Vám v prípade potreby poskytneme na poiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.3. Na vybavovanie reklamácií sa vzahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, e bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde mono reklamáciu uplatni, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteža a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorích predpisov (ďalej len "Zákon").
8.4. Reklamačný poriadok sa vzahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.5. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre vetky obchodné prípady, pokiaž nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.6. Kupujúci má právo uplatni si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávatež alebo predávajúci, vzahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.7. Kupujúci je povinný vykona prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaž tak neučiní, môe uplatni nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáe, e tieto vady mal tovar u v čase prevzatia tovaru.
8.8. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predloení tovaru vrátane prísluenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.
8.9. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatni reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, e doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho na vlastné náklady a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári presne označi druh a rozsah vád tovaru. Zákazník má právo uplatni reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len určená osoba). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zale na jeho iados predávajúci. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doruči predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené vetky nasledujúce podmienky:
doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu,
doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doruči predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené vetky nasledujúce podmienky:
doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treou osobou, určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doruči do sídla predávajúceho, ak predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopravi tovar priamo určenej osobe).
8.10. Predávajúci je povinný prija reklamáciu v ktorejkožvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie moné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.11. V mieste určenom podža bodu 8.9 týchto veobecných obchodných podmienok na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpeči prítomnos osoby poverenej vybavova reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.12. Kupujúci je povinný reklamova vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
8.13. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označi vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a pouči spotrebiteža o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diažkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doruči kupujúcemu ihneď; ak nie je moné potvrdenie doruči ihneď, musí sa doruči bez zbytočného odkladu, najneskôr vak spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručova, ak kupujúci má monos preukáza uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.14. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná urči spôsob vybavenia reklamácie podža ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zloitejích prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyaduje zloité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch mono reklamáciu vybavi aj neskôr. Vybavenie reklamácie vak nesmie trva dlhie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebitež právo od zmluvy odstúpi alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môe predávajúci vybavi reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len odborné posúdenie tovaru). Bez ohžadu na výsledok odborného posúdenia nemôe predávajúci od kupujúceho vyadova úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uvies, komu môe kupujúci zasla tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zale na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj vetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaloené náklady znáa predávajúci bez ohžadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáe zodpovednos predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môe reklamáciu uplatni znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradi do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie vetky náklady vynaloené na odborné posúdenie tovaru, ako aj vetky s tým súvisiace účelne vynaloené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemono zamietnu.
8.15. Kupujúci nemá právo uplatni záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedie.
8.16. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradi vadný tovar za iný obdobný tovar s porovnatežnými technickými parametrami.
8.17. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
nepredloením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, prísluenstva alebo dokumentácie tovaru,
neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
uplynutím záručnej doby tovaru,
mechanickým pokodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
pouívaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
pokodením tovaru nadmerným zaaovaním, alebo pouívaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, veobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
pokodením tovaru neodvrátitežnými a/alebo nepredvídatežnými udalosami,
pokodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhorením,
neodborným zásahom, pokodením pri doprave, pokodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyej moci,
zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.18. Predávajúci je povinný vybavi reklamáciu a ukonči reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
odovzdaním opraveného tovaru,
výmenou tovaru,
vrátením kúpnej ceny tovaru,
vyplatením primeranej zžavy z ceny tovaru,
písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.19. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vyda písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateža potovej alebo kuriérskej alebo donákovej sluby, alebo prostredníctvom E-mailu.
8.20. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaž nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.
8.21. Záručná doba sa predluje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol pouíva tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.22. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bea záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.23. Vetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
8.24. Pokiaž ide o odstránitežnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podža bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
predávajúci vadný tovar vymení.
8.25. Pokiaž sa jedná vadu, ktorú nemono odstráni, alebo o jednu viac krát opakovanú odstránitežnú vadu, alebo o väčí počet rôznych odstránitežných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol by tovar riadne uívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podža bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepích technických parametrov, alebo
v prípade, e nemôe predávajúci vykona výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
8.26. Vybavenie reklamácie sa vzahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
8.27. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstránitežnú vadu povauje výskyt jednej odstránitežnej vady viac ako tri krát.
8.28. Pre účely reklamácie sa za väčí počet rôznych odstránitežných vád povauje výskyt viac ako troch rôznych odstránitežných vád súčasne.
8.29. Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je povaovaná za dobu, počas ktorej nemôe kupujúci riadne uíva tovar doba, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôe kupujúci pre vady tovaru uíva tovar spolu viac ako 100 dní.
8.30. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako vyuil svoje právo a poiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podža bodu 8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohžadu na výsledok reklamácie u opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňova reklamáciu opakovane.
8.31. V prípade, e predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môe si kupujúci uplatni svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Podrobnejie informácie nájdete v časti Ochrana osobných údajov.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Predávajúci je oprávnený odstúpi od kúpnej zmluvy v prípade z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávatež tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve preruil výrobu alebo vykonal tak závané zmeny, ktoré znemonili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyej moci alebo ak ani pri vynaloení vetkého úsilia, ktoré mono od neho spravodlivo poadova nie je schopný doda tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamite informova kupujúceho a vráti mu u zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpi od kúpnej zmluvy v lehote 14 pracovných dní od prevzatia tovaru podža 5 týchto veobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteža pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorích predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteža pri zásielkovom predaji").
10.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, e predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podža ust. § 10 Zákona o ochrane spotrebiteža pri zásielkovom predaji.
10.4. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobi písomnou formou vo forme vyplneného formulára, ktorého podobu určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho.
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podža prechádzajúceho bodu týchto veobecných obchodných podmienok musí obsahova identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú pecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vráti u prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo potovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doruči predávajúcemu tovar spolu s prísluenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale vo forme poistenej zásielky.
10.6. V prípade, e kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je pouitý, nachádza sa v nepokodenom pôvodnom obale a nie je pokodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu u zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je čas v lehote 15 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
10.7. V prípade, e kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je pouitý a je pokodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu u zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je čas zníenú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výke 1% z celkovej ceny tovaru za kadý deň pouívania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
10.8. Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaloil v súvislosti s objednaním tovaru, ak kupujúci spolu s tovarom predloí predávajúcemu písomné doklady o vynaloených nákladoch, ktoré kupujúci vynaloil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru neznáa kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne nezodpovedal kvalitatívnym poiadavkám a zároveň bol vadný. Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym poiadavkám sa povauje tovar rovnakej alebo podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho.
10.9. Za náklady, ktoré kupujúci vynaloil v súvislosti s objednaním tovaru sa povaujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.
10.10. V prípade, e kupujúci nesplní niektorú povinnos uvedenú v bode 10.4. a 10.5. týchto veobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vráti kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspä kupujúcemu.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto veobecných obchodných podmienok. Povinnos písomného oznámenia zmeny v týchto veobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
11.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákožvek jej zmena musí ma písomnú formu.
11.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, e za dobu pouívania sa povauje doba od doručenia tovaru kupujúcemu podža bodu 5.7. týchto veobecných obchodných podmienok do dňa doručenia tovaru predávajúcemu podža bodu 11.4. týchto veobecných obchodných podmienok.
11.4. Zmluvné strany sa dohodli, e komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.5. Na vzahy neupravené týmito veobecnými obchodnými podmienkami sa vzahujú prísluné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o tátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteža a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorích predpisov a Zákona o ochrane spotrebiteža pri zásielkovom predaji.
11.6. Tieto veobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnos voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.7. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, e si tieto veobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
12. ALTERNATÍVNE RIEENIE SPOROV (ARS)
V zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteža pri podomovom a zásielkovom predaji a zákona č. 391/2015 o alternatívnom rieení spotrebitežských sporov s účinnosou od 1.2.2016 Vás, ako spotrebiteža / kujúceho informujeme, e v prípade, e nie ste spokojný so spôsobom vybavenia Vaej reklamácie, alebo sa domnievate, e my, ako predávajúci sme poruili Vae práva, máte právo sa na nás obráti so iadosou o nápravu a to prostredníctvom naej potovej adresy alebo elektronickej adresy livolo@livolovypinace.sk.
Ak my, ako predávajúci odpovieme na túto iados zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo poda návrh na začatie alternatívneho rieenia sporu subjektu alternatívneho rieenia sporov (subjekt ARS). Podža zákona č. 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby podža §3 zákona 391/2015 Z. z.. Návrh na začatie alternatívneho rieenia sporov môe spotrebitež poda spôsobom určeným podža §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebitež / kupujúci môe poda sanos aj prostredníctvom platformy alternatívneho rieenia sporov RSO (RSO = rieenie sporov online), ktorá je dostupná online na tejto adrese:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne rieenie sporov (ARS) môe vyui len spotrebitež / kupujúci fyzická osoba. Alternatívne rieenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebitežom / kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebitežskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebitežskou zmluvou. Alternatívne rieenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diažku. Alternatívne rieenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je niia ako sumu 20 EUR. Subjekt Alternatívne rieenie sporov ARS môe od spotrebiteža poadova úhradu poplatku za začatie alternatívneho rieenia sporu maximálne do výky 5 EUR s DPH.
Vo Vežkom Krtíi, dňa 1.1.2017
Aktualizované 29.08.2021
Poučenie spotrebiteža o odstúpení
Dodacie podmienky Livolo vypínačov